Let The Magic Begin

Welcome to Hogwarts

Jumaat, 22 Mac 2013

Diary of Final Semester: Im Not Perfect!




Dear Diary,

Hari ini aku menjadi sangat sibuk. Ya lah... siapkan ujian lagi dan segala bagai. Kerja2 berlambak tapi akan tetap dibuat juga. Minggu depan ada 5 ujian untuk 5 subjek menantiku (sabor jer laa). Malam ni, kami bakal bertolak ke USM..hehehe.. tapi apapun, fikiranku melayang semenjak dua menjak ni, teringat pasal someone yg menegur caraku berpakaian (ini bukan kes seksi, tapi kes selalu pakai kaler yang sama; hitam). Pasal bilik, no comment. Walau macamana aku kemas setiap hari pun tetap juga ada pihak yg x puas hati (syukuuur laa nak). Sampai aku rasa kan, mgkin perabot2 dalam bilik ni kena alih keluar sampai kosong bilik tu baru nampak kemas kan? lalalala~

Sebut pasal pakaian, aku rasa hairan x pernah pula aku tegur org lain pasal kaler apa yang diorang pakai. What-so-ever, aku rasa agak terkilan bila aku dituduh (ini pihak yg lain) itu dan ini. Korang, beruntung sangat yang korang x ambil subjek macam yang aku ambil skrg. :( serius saaaaaaannnnggggaaaatttttt pack dan bila balik di bilik saja pun mmg penat bagai nak mampos. Aku xpernah harap mesin basuh kat aras bawah tu sbb basuh pakai mesin x bersih kata mak aku. Jadi, ceritanya aku basuh laa guna tangan. Dan sebab kita bukannya tinggal sendirian, baju aku selalu dihimpit oleh kain2 yang basah bila dah nak kering (yg ini aku x sedar), menjadikan baju aku ada bau hanyir semacam. Adei~

Kakak aku siap tegur aku, asyek2 pakai kaler hitam..hitam..hitam..hitam. Tapi dia mungkin x tahu yang aku basuh tudung tu hari2 (boleh nampak dah tudung aku tuh ada bulu2 yang muncul sbb selalu diberus). Kenapa hitam? sebab aku selalu rasa tenaga aku berkurangan bila aku pakai warna lain terutama pic (walaupun aku suka minum air pic). Hitam... sebab aku xrasa ada warna lain yang sesuai dengan kulitku. Hitam... sebab itu satu2nya warna yang aku rasa selamat dan gelap, tak transparent walaupun terkena cahaya yang samar2. Hitam... sebab aku kurang keyakinan diri (aku mengambil masa beberapa tahun untuk lupakan kesedihan yang lalu, dan sebab aku trauma dgn sesuatu).  Tapi kebelakangan ini, aku sudah boleh menerima warna2 lain macam pink, purple, biru dan putih. Aku sudah mula rasa terbuka dengan warna2 lain, dan emakku pula membuatkan aku baju raya 2013 warna oren (oren antara warna yg membuatkan aku jatuh sakit. sekian)... T^T maaakkk~~~ boo hoo hoo

Si dia cakap denganku, kalau orang lain x boleh terima aku pakai kaler yang sama, dia tetap bersyukur. Sebab katanya aku masih menjadi diriku sendiri. Dia kata x kisah pasal penampilan, dan katanya padaku "YOU'RE PERFECT!" walaupun aku tahu aku bukanlah sempurna pada orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan