Let The Magic Begin

Welcome to Hogwarts

Sabtu, 22 Oktober 2011

A FLASHBACK OF MY MEMORIES: KERANA... #2ND EDITION (ORIGINAL: DIARY)

Assalammualaikum wbt...

Alhamdulillah... baru saja selesai membaca blog rakan saya...Yaya... thanks so much~<3 muacks... hehehe...

Okay2... saya terfikirkan sesuatu yang langsung xda kaitan dgn "personal matter". Huu~ sebab rasanya, saya masih terlalu naif lagi mahu fikir2 pasal personal2 nih... let the time heal it. =D Hari ni 1 Jun... penerbangan saya sepatutnya pada awal pagi nih... 7.15 berlepas dari LCCT. Tapi saya dah balik Sabah dengan flight 9 mei hari tuh. ;) hehehe

Tapi terus terang saya kata, saya menyesal balik awal. Betul2 menyesal... tapi... x mengapa la. Saya rasa mungkin... ada baiknya begini, walaupun kini hati saya meronta nak balik UPM. Kenangan saya tertinggal di sana... dan KERANA itu saya rasa berat hati. Tapi, KERANA memikirkan parents saya yang memerlukan saya, saya sudi melepaskan semuanya... ikhlas KERANA Allah Taala. Baru2 nih, badai melanda bahtera keluarga kami... tapi alhamdulillah kini segalanya kembali tenang walau masih bergelora. Tak perlulah saya catatkan di sini. Bagi saya, itu ujian Allah SWT... ya... ujian... ujian kepada saya sebagai seorang anak, ujian kepada saya sebagai seorang adik, dan juga ujian sebagai seorang kakak... tak lupa juga, ujian kepada saya sebagai hamba Allah yang lemah.

KERANA... disaat saya baru hendak berdiri semula, ujian datang lagi... tapi saya redha. Saya tahu...suatu masa nanti saya akan menghadapi situasi yang lebih sukar dari yang saya alami hari ini atau hari2 sebelumnya. Mungkin kerana saya masih kurang mengerti... dan kurang memahami situasi? Ah... tak kisah lah. Saya harap saya tak pentingkan diri sendiri... tapi, jika atau sekiranya perlu.... saya sanggup jadi "knight" kpd family saya. Perlukah? Saya kena hati2... situasi tak membenarkan saya untuk terleka walau sesaat pun. Kehidupan yang tak sesuai untuk tumbesaran... *smirk* tapi... saya mmg tak pandai besar pun (org kata saya "budak2..." huh...penat saya dengar...)

Saya... terjebak dalam suatu jenis permainan. Ibarat bermain catur tapi ia set yang ganjil...ada 3 pemain... dan setiap set itu mempunyai raja yang berbeza. Saya... kalau boleh saya tak mahu terlibat langsung... ^_^" Hopefully.

1 ulasan: