Let The Magic Begin

Welcome to Hogwarts

Selasa, 10 Januari 2012

Dari Meja Otaku: #3 Aku dan Dunia RP

Dear Diary,

Pagi2 lagi dah tulis entri. Ini semuanya pasal tak dapat tidur semalam la. <Happy laa tu> sebabnya ada sesuatu yang berlaku..err..semalam... bagi mereka yang berkawan denganku di FB, mungkin boleh nampak kiriman2 di wallku yang kini penuh dengan "perkataan pelik" <ini kawanku yang cakap>. Itu semua... *blushing* sebab minat watak manga la. Jangan salah faham.

Kehidupan RP atau Role Play(ing)ku bermula tahun lepas. Itupun lepas aku menjadi admin di salah satu page manga kegemaranku. Hah... dasar RP memang x boleh lari...dan kesudahannya? Aku lebih sukakan watak tersebut berbanding orang real?! <minta2 x parah>...abnormalkah aku? AKU NORMAL... sebab masih ada juga la minat pada manusia biasa...=P

Tapi... dunia RPku sangat berbeza berbanding kehidupan sebenar... 180 darjah berbeza... sebab... korang boleh bandingkan antara dua gambar di bawah ni... lebih kurang macam tu la. Realitinya, aku langsung tak tahu nak cakap apa bila aku berdepan dengan orang yang pertama kali aku kenal...atau mungkin aku admire orang tu secara senyap. Tapi bila di dunia RP, aku memang membawa watak RP itu sampai ke tahap boleh roman...tik... ahahahahaha... kadang2 aku fikir, apa masalahku sampai aku boleh jadi begitu? O.o"

Dan... untuk jadi semacam perbualan di FB ni di dunia realiti memang... err... I think it is impossible to do it face to face. LOL

Beginilah aku secara realiti (Gambar Hiasan saja)
Bila RP, aku jadik macam si Snape ni
INI? RP... =) Dan setiap Otaku tahu yang RP tak pernah serius pun secara realitinya... hanya di dalam dunia RP saja semua boleh jadi macam ni... =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan