Let The Magic Begin

Welcome to Hogwarts

Jumaat, 24 Jun 2011

Bunch of memories~~ behind the rainy days~~

Dear Diary,

Hari ni hujan lagi... haaa... hujan di waktu petang. Best jugak minum teh sambil makan kuih yang dibuat sendiri ketika ini... hehehehe... =^^= eh????????

Secara jujurnya, saya kurang pasti kenapa dan mengapa hari hujan membuatkan saya gembira kebelakangan nih. Mungkinkah sebab banyak peristiwa berlaku tatkala hari hujan? well... can't avoid those... *blushing*

Teringat memori dulu... sebelum saya masuk tadika lagi, saya ada sorang kawan. Dia senior saya... dalam 2-3 tahun laa...jarak rumah dia just seratus meter dari rumah saya. Seingat saya, di sebelah rumah dia tu ada kedai runcit. Saya suka berkunjung ke kedai tu... sebab apa? nak beli gula-gula jenis lolipop yang sedap tu (dia datang dalam colour berbeza, dan nampak mcm kristal). Nak dijadikan cerita, sebelum saya kenal kawan saya tu...pertama kali kami berjumpa, dia "selamatkan" saya masa hari hujan. Masa tu hujan lebat dan biasalah bagi kami yang tinggal di kampung, jalan jadi becak dan berselut. Saya jalan ke kedai, teringin sangat nak makan gula-gula tangkai. Papa bagi duit, dan saya sengaja simpan untuk beli makanan yang saya nak. Saya takut pada kilat, tapi saya beranikan diri jugak jalan masa hujan dengan payung kecil saya (warna biru). Jadi, bila guruh kuat, saya pun lari laa... dan? di depan rumahnya, saya terjatuh. Lutut saya luka... teruk jugak... dan kaki saya pulak tercucuk ranting kayu yang hanyut oleh air hujan yang deras. Masa tu la, dia bawak payung besar... dan ambil saya dari situ. Dia bawa saya naik ke rumah dia(dia papah saya walaupun umur kami baru 5 & 7/8 tahun), dan? dia tolong emaknya rawat kaki saya yang cedera.... =^^= hehehehehe....

Emaknya mahu saya tinggal sementara hujan masih belum reda, jadi dia yang tolong saya ke kedai dan belikan saya gula-gula tuh. Oh... dia suka sangat dengan gula2 susu yang ada cap rabbit tu. =D dan kami buat exchange (sebab saya beli ekstra yang lolipop tadi) ... dan sejak tu, kami jadi kawan. Masa balik ke rumah pun, dia yang hantar saya. hahaha.... sweet boy.... emaknya yang suruh dia hantar saya... dan mak pulak panik bila nampak saya cedera (balik dengan kaki yang berbalut). Sejak tu, mak larang saya jalan sorang2. Tapi, selepas peristiwa hari hujan tu kami jadi rapat. Saya suka berkunjung ke rumahnya, dan kami bermain bersama. Dia suka mengajar saya membaca ABC... dan saya suka bila kami melukis bersama. hehehe... walaupun...errr.... saya tau masa tu lukisan saya buruk sangat, dia tetap gembira. Dia ada mata yang cantik bila dia senyum... dan sebab itu saya selesa dengannya. Hahahaha...

Cuma... suatu hari, bila saya baru masuk tadika, dia tak lagi datang ke rumah saya... dan kebetulan, masa tu saya terlantar sakit selama seminggu. Saya dapat tau dari mama dan papa yang diorang dah pindah. Pindah ke mana, saya tak tahu... sehingga kini tiada langsung khabar berita. Dan saya cuma ingat namanya saja... sudah hampir 15 tahun... hmmm... saya harap dia jadi seorang lelaki yang baik di luar sana... hehe... sangat gembira dapat seorang kawan yang saya boleh harapkan macam dia... dan pada saya, dia lebih seperti abang saya sendiri.


Hujan... secara tak langsung mengingatkan saya kepada seorang lagi... mempunyai sepasang mata yang cantik dan kelihatan cair (okay...bukan ais saja yang mencair ya...hahahaha)... namanya..errr...x boleh cakap... privacy... XD ahahaha... uhum... sebenarnya...entah kenapa bila saya berjumpa dengannya saja, mesti hari hujan? haaaa???!!! apa yang berlaku nih??? bukan sekali dua saja, tapi... SELALU... dan? hari hujan yang sejuk, tapi bila berjumpa dengannya membuatkan tahap sejuk tadi bertukar ke normal... hahaha... <mula lagi...> uh... hmm.... pendek kata, banyak peristiwa gembira tatkala hari hujan. Secara simboliknya, hari hujan  juga berkait rapat dengan orang kedua ni... somewhat he was like the water himself... calm, gentle and soft character...  =^^= hahaha... so, rainy also remind me a lot of that person...

Watching over the rain drops... those seems containing thousands hopes inside it. Miracle also... and somewhat missing hearts. Rain drops appearance such crystal... and very beautiful in its own... lonely, and a mysterious story inside rainy days... I dont care anymore. Because... all of those were the bitter-sweets of life, and how all of human being matured, coz I do believe by myself that there were no happiness without pain and sadness... always... ah... terlihat pokok kayu yang dibasahi oleh air hujan akhirnya membuatkan saya berasa...lapar... (nampak macam coklat pulak... cesh! apsal pulak nak makan coklat diwaktu begini nih??!!! tapi... \(^^)/ CHOCOLATE!!! I'M COMING!!!!!! )

4 ulasan:

  1. Hujan itu kan rahmat dari Allah. Sebab itu adik rasa gembira agaknya. :D

    Nampaknya kisah kali ni masih berkisar mengenai si dia yea. Semoga dapat mencari si dia yang betul-betul padan yea.

    BalasPadam
  2. hehehehe...yeah2...

    tp... ini pasal kawan lama saya dan juga dia (ada lah sikit... hehehehe)...tiba2 teringat kisah lama... isy3...zaman kanak2 memang best. kalaulah boleh balik ke masa dulu... nak pinjam poket doraemon lah... XD ahahahaha

    BalasPadam
  3. jemput join http://www.facebook.com/groups/upmbloggers/

    Semoga dapat memeriahkan lagi suasana. :)

    BalasPadam
  4. =D waaaaaaaaa....okay2... heheheeh

    BalasPadam